Az elektronikus diákigazolvány igénylés rendje
A diákigazolvány igénylés 2012. január 01-től teljes egészében elektronikus úton működik, melyet az oktatási igazolványokról szóló 362/2011 (XII.30.) kormányrendelet szabályoz.
Amennyiben a hallgató még nem igényelt állandó diákigazolványt, vagy megrongálódott, elveszett, akkor az alábbiak szerint adhatja le az igénylését:
A hallgatónak a fénykép és aláírás elkészítéséhez el kell mennie egy okmányirodába. Az eljárás megindításához szükséges személyazonosító okmányok: születési anyakönyvi kivonat és lakcímkártya vagy személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély és lakcímkártya.
Az Okmányirodában egy Nemzeti Egységes Kártyarendszer (NEK) adatlapot kap, melyen a nyilvántartásban szereplő adatok, eredeti fénykép és aláírás szerepel. Ezen adatlapnak része a 16 karakterből álló NEK azonosító, mely a diákigazolvány igénylés folyamatában kap szerepet, ezért ezen adatlap megőrzésére fokozottan ügyelni kell!
(Amennyiben a fénykép és az aláírás érvényességi idején belül a személyes vagy lakcím adatokban változás következik be, új adatlap kiállítására van szükség, melyen egy új NEK azonosító található.)
A Neptun rendszerben, a Hallgatói Web-en, az Ügyintézés/Diákigazolvány igénylés menüpontban az „Új felvétel” linken van lehetőség az igénylés rögzítésére. Ezen a fülön kell rögzíteni a NEK azonosítót, kötőjelek nélkül! (Amennyiben nem rendelkezel neptun kóddal vagy elfelejtetted, úgy írj a következő címre és megküldjük: Dolanyi.Edit@tti.szie.hu)
Az igazolvány igénylésének típusát szintén meg kell adni, melyet az „igénylés típusa” legördülő listából lehet kiválasztani: első igénylés, adatváltozás, elveszett, új igénylés téves adatok miatt.
Figyelem! A diákigazolvány a hivatalosan megadott állandó vagy tartózkodási címre kerül majd kiállításra, melyet az igénylés megkezdése előtt pontosítani kell (változás esetén) az okmányirodában, illetve javítani kell a Neptunban!
Az állandó Diákigazolvány megérkezéséig az utazási kedvezmény igénybevételéhez a Tanulmányi Osztály egyedi sorszámú igazolást ad ki az igénylési adatok alapján.
Az igénylés menete nyomon követhető a https://diakigazolvany.hu web oldalon.
Az elkészült diákigazolványokat a lakcímre postázzák.
Fontos!
Amennyiben a hallgató a diákigazolványán szeretné szerepeltetni a másodlagos intézményét is (ha több karra, illetve más egyetemre is jár párhuzamosan), akkor a másodlagos intézménytől meg kell kérdezze az ottani diákigazolvány kiadó hely nyomdai kódját,
az "F"-kódot. Pl.: F00123 -ez csak egy példa, tilos ezt beírni!!!
Figyelem! Új, elsős dokotrandusz esetében az igényléseket csak a szeptemberi beiratkozást követően továbbítjuk!