Vissza a normál nézetre

Stratégiai együttműködés a Magyar Mezőgazdaság Kft-vel

A Szent István Egyetem és a Magyar Mezőgazdaság Kft. február 11-én stratégiai együttműködési megállapodást írt alá. Az egyetem részéről Tőzsér János rektor és Figler Kálmán kancellár, míg a kiadó képviseletében Hájos László ügyvezető igazgató látta el kézjegyével a dokumentumot.

Tőzsér János az aláírás alkalmából elmondta: örül annak, hogy a kiadó nagy hangsúlyt helyez a szakmai lapok kiadására, amely lapokban gyakorlatorientált kérdésekkel foglalkoznak, mégpedig oly módon, hogy a tudományos kérdéseket is közérthetően adják közre. A szaklapok tehát nem „akadémiai értelemben” tudományosak, de a nagyközönséghez szólnak, ami nem azt jelenti, hogy az írások szakmai színvonala ne volna magas szintű.

Az együttműködési megállapodás még szorosabbá teszi azt a közös tevékenységet, amely eddig is jellemezte a két partner munkáját. A rektor kijelentette, hogy az egyetemen felhalmozódó új tudást a különböző típusú szaklapokban is érdemes megjelentetni, mert így szélesebb platformon kapnak információt a gazdálkodók, az egyetemi hallgatók. A szorosabbá váló együttműködéstől azt reméli, hogy az egyetem értékeit, tudását, a gyakorlatban alkalmazható ismereteket az elkötelezett kiadói tevékenység segítségével eljuttathatja a szakmához, mert ez a magyar agrárium javát szolgálja. Tőzsér János végezetül megköszönte az eddigi együttműködést, azokat a megjelenéseket, amelyet a Magyar Mezőgazdaság eddig is biztosított az egyetem számára.

Hájos László ügyvezető igazgató kiemelte, hogy a SZIE a kiadónak első stratégiai partnere, de jó a kapcsolat a debreceni és a kaposvári egyetemekkel is. Az együttműködéssel azonban új alapokra helyeződik a két fél kapcsolata, amellyel a kiadó hosszú távon támogatja az egyetem szakmai és intézményi célkitűzéseinek a megvalósulását.

Kiemelt célként fogalmazódott meg a felsőfokú agrárképzés vonzóvá tétele a fiatalok, és a potenciális hallgatók körében, a célcsoportok megszólítása az aktuális témák szakszerű feldolgozásával, folyamatos, egységes, könnyen azonosítható arculati keretek között. A kommunikáció alapja a Magyar Mezőgazdaság Kft. 13 szaklapja, amelyből 7 digitálisan is olvasható, valamint az online felületek korunk technológiai környezetének és tartalomfogyasztási trendjeinek megfelelően.

Hájos László fontosnak tartotta egy olyan program, akcióterv kidolgozását, amelyben aprópénzre válthatók az együttműködési megállapodásban megfogalmazódott célkitűzések.

Figler Kálmán kancellár – egyetértve az elhangzottakkal – azt hangsúlyozta, hogy hiánypótló esemény az együttműködés aláírása, mert nem elég okosnak lenni, annak is kell látszani. Magyarán meg kell jeleníteni a tudást, amelyet az egyetem képvisel, ugyanakkor ezt kellő szakmai tartalommal kell megjelenteni. Mindkét félnek felelőssége, hogy ezt a közös munkát hatékonyan végezze el, ami a hallgatói létszámban és a példányszám növekedésében mutatkozik meg. (mmg)