A SZIE nagy hajóhoz hasonlítható, amelyet csak óvatosan és igen körültekintően szabad navigálni, elfordításához elegendő hely és idő szükséges, kapkodni és a kormányt rángatni pedig nem szabad. Az RRP-nek vannak olyan intézkedései, amelyek a kitűzött határidő szerint haladnak, ilyen például az elsőként említett Intelligens tanulási környezet létrehozása. Másokkal kicsit késésben vagyunk, mint pl. a hallgatói vonzerő növelését célzó intézkedés megvalósításával, de már meghirdettük az első alkotótáborunkat. („A jövőnkért dolgozunk" - interjú dr. Solti László rektorral)
*
Elkerülhetetlennek tartom, hogy világos, egyértelműen szabályozott, a rektori programnak megfelelő, hierarchikus szervezetet jöjjön létre mind az oktatásigazgatás, mind a nemzetközi kapcsolatok területén. A sikeres egyetemi képzés és partnerkapcsolatotok az eddigieknél koncentráltabb és szervezettebb operatív munkát követelnek. („Ahány hallgató idejön, az mind elégedett legyen" - interjú dr. Beke János rektorhelyettessel)
*
A legnagyobb sikereket ma is az agrártudományokban tudjuk elérni. A jövőben is kitüntetett figyelemben részesítjük ezt a területet, hiszen múló divatirányzatok miatt kár lenne feladni azt a szellemi tőkét és elismertséget, amit elődeink e téren felhalmoztak. Ugyanakkor, kitűnő erők dolgoznak az alternatív energiaforrások kutatásán-fejlesztésén, jó nevű műhelyek munkálkodnak a településfejlesztés, vidékfejlesztés és környezetgazdálkodás területén. („Az egyetem örvendetesen sokszínű" - interjú dr. Hornok László rektorhelyettessel)
*
Azt hiszem, megértettem a parasztház üzenetét. Ez pátoszosan hangzik... Mégis, ez egy emberközpontú, őszinte építészet. Ránézel a homlokzatra, és látod a szerkezetet. Vagy például az anyagválasztás: a Mátrában nincs nádtető, mert nem olyanok a helyi adottságok. A díszítésben is megjelenik az építők-építtetők érzelemvilága. A népi építészet logikája, arányai véleményem szerint bárhol alkalmazhatók, értelmezhetők, továbbvihetők, akár az urbánus építészetben is. (Interjú Balla Gáborral, a Népi Építészeti Tudományos Diákkör hallgatójával)
*
Az igazi eredménynek tehát az tekinthető, hogy sikerült az elmúlt évben felhívni a figyelmet a könyvtárra, a könyvtári tevékenységre. Arra, hogy mennyi mindenre lehet képes a hallgatók, az egész egyetem szolgálatában. Talán mára tudjuk érzékeltetni mit is jelent az a törekvésünk, célkitűzésünk, hogy legyen a könyvtár az egyetem életében meghatározó, kiemelt intézmény, igazi szellemi központ. Úgy gondolom, sikerült megfogalmazni egy olyan rövid és hosszú távú programot (Beszélgetés Koósné Török Erzsébet főkönyvtárossal)