A minőségnek nagyon sokféle meghatározása és feltétele van. A gyakorlat diktálta definíció a következőképpen hangzik: „minőségi a szolgáltatás, amikor nem az áru, hanem a vásárló jön vissza".
Ezt a példát is Zalainé dr. Kovács Éva, a Budapesti Corvinus Egyetem Entz Ferenc Könyvtárának és Levéltárának igazgatója említette A minőségmenedzsment elvek érvényesítése a használói igények és a partnerkapcsolatok területén című előadásában, melyet május 15-én hallhattunk Gödöllőn. Ez volt az első előadása a Gödöllői Tudományos Könyvtár által Az egyetem szolgálatában címmel indított programsorozatnak. Ahogyan Koósné Török Erzsébet igazgató (képünkön a megjelenteket köszönti) fogalmazott, a közönség minőségi előadást hallgatott meg a minőségről.
A programon részt vettek a SZIE tagkönyvtárak képviselői, a Gödöllői Városi Könyvtár munkatársai és tanszéki-intézeti tékák gondozói is (akik mindennapi munkájukban hasznosíthatják, alkalmazhatják a hallottakat). Mintegy igazolva a rendezvényt megnyitó dr. Solti László rektor megállapításait: a digitális korszak nem jelenti a Gutenberg-galaxis végét; minőségi egyetem nem nélkülözheti a könyvtárak minőségi szolgáltatásait. Példaként említette az egyik nyugat-európai állatorvosi egyetem akkreditációjának esetét, amikor is a nagyon pontosan megfogalmazott feltételeknek ugyan eleget tett az intézmény, de jelentős kifogás érte amiatt, hogy a könyvtár csak 16 óráig tartott nyitva. Ezen azóta természetesen változtattak. A Szent István Egyetemre térve a rektor kiemelte, a Rövid távú Rektori Program egyik intézkedése az intelligens tanulási környezet feltételeinek megteremtésére vonatkozik. Elsőként ennek a kidolgozása kezdődött el a könyvtár nem kis segítségével.