Vissza a normál nézetre

Aktívabb együttműködésre törekszik az Állami Számvevőszék és a Szent István Egyetem

Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) tisztviselői és Szent István Egyetem (SZIE) vezetői október 17-én találkoztak Gödöllőn, hogy áttekintsék és értékeljék a közös együttműködést. Az egyetemi kampuszon tartott egyeztetésen részt vett dr. Solti László rektor, dr. Hornok László tudományos rektorhelyettes, Mezei Tibor megbízott főtitkár, és Tatár Imre gazdasági főigazgató. Az Állami Számvevőszéket dr. Csapodi Pál főtitkár, Holman Magdolna számvevő-főtanácsos, és Gergely Szabolcs, az intézményi kapcsolatok referense képviselte.

A jelenleginél is aktívabb tudományos együttműködést szeretnénk - foglalta össze tömören a találkozó célját dr. Csapodi Pál. Az ÁSZ tevékenységének társadalmi szintű hasznosulása a felsőoktatás, a szakma, és az államigazgatás megfelelő szintjein létrejövő párbeszéden is múlik. Ebben a párbeszédben kezdeményező szerepre törekszünk, és aktív kooperációt várunk partnereinktől, hangsúlyozták a számvevőszék tisztviselői. A megbeszélés fókuszában álló szakmai-tudományos kapcsolati háló mellett ezúttal az ellenőrzés-támogatás területén mutatkozó lehetőségekkel is részletesen foglalkozott az ÁSZ. Holman Magdolna az ellenőrzések módszertanáról tartott beszámolót, melyben külön kitért a teljesítmény-mutatók kérdéskörére. Megjegyezte, az ellenőrzés előkészítő szakaszában jól kiválasztott mérőszámok nagyban meghatározzák az ellenőrzés eredményességét, ezért a közös munka ezen a területen jelentős eredményekkel járhat.

Dr. Solti László rektor üdvözölte az együttműködés dinamizálásnak szándékát, kiemelte a Pénzügyi Szemlében rejlő lehetőségeket. Az egyetem sokkal több energiát fog fektetni a tanulmányok megjelentetésébe, szögezte le. A tudományos együttműködés kereteiről dr. Hornok László beszélt. Véleménye szerint a felsőoktatásban ma inkább az elméleti tudás megalapozásra törekszenek, míg a gyakorlati tapasztalatok megszerzése csak kevés helyen biztosított. A problémával kapcsolatban Mezei Tibor a kooperatív, illetve a dualista oktatási rendszerben mutatkozó előnyökre hívta fel a figyelmet, ugyanakkor kiemelte, a két intézmény között ezen a téren rendkívül sikeres a kooperáció.

A találkozó végén a felek kölcsönösen megerősítették együttműködési szándékukat.