Vissza a normál nézetre

Felsőoktatási Média Konferencia Gödöllőn

Az egyetemek, főiskolák számára fontos, hogy saját arculatot alakítsanak ki, melynek jellemző vonásait kommunikációjuk során felhasználhatják. Fontos azonban, hogy eladni csak azt lehet, ami tartalommal bír - mondta március 12-én a nyolcadik Felsőoktatási Média Konferenciát megnyitva dr. Solti László, a kétnapos rendezvény házigazdája, a Szent István Egyetem (SZIE) rektora.

Az egyetemi és főiskolai újságírók találkozóján a hallgató újságírók egymással és a szakma képviselőivel oszthatják meg tapasztalataikat. A rendezvényt a Magyar Egyetemi és Főiskolai Sajtó Egyesület (MESE) tartja március 12-13-án.

Kommunikációs cégek, kutatóközpontok összefogásával készült és a fiatalok médiafogyasztását tárgyaló kutatás eredményeit ismertette a konferencia első előadásában Sáfrány Zsuzsanna, a neo Contact vezetője. A Fanta Trend Riport 2008 alapján a szakértő "digitális bennszülötteknek" nevezte a 13 és 17 év közötti korosztályt, 2008 első félévében ugyanis a fiatalok mintegy 80 százalékát lehetett megszólítani az online csatornákon keresztül, miközben a társadalom 46 százaléka használt akkor Magyarországon internetet. A digitális eszközöket önmaguk kommunikálására alkalmazzák a fiatalok, a tartalmak tekintetében pedig a zene és a filmek jelentik az internetezés központját - mondta el Sáfrány Zsuzsanna. Hozzátette: "a korosztály online szokásainak vizsgálata és ismerete elengedhetetlen az érdeklődésük felkeltésében".

A Port.hu ötletéről, fejlődéséről, terjeszkedéséről számolt be Veszelovszki Zsolt, a Computer Zrt. vezérigazgatója, aki a felület létrehozása előtt a hallgatói újságírás területén is kipróbálta magát. "A hallgatói évek idején indítottam el a Műegyetemen a Heti Ajánlat nevet viselő egyetemi lapot, melyben a máshol nem fellelhető programajánlók is helyet kaptak" - mondta el a vezérigazgató. Később, 1995-ben jött létre a Port.hu, mely nemzetközi terjeszkedésbe kezdett és a térség öt országában szerzett befolyást. Helyi szinten pedig a hallgatók is fontos célcsoportját alkotják az oldalnak, mely fontosnak tartja oldalán az egyetemi, főiskolai tartalmak megjelentetését, a hallgatói rendezvényekkel, mint például az EFOTT-tal folytatott együttműködést, illetve a végzősök számára pedig munkalehetőség felkínálását - fejtett ki Veszelovszki Zsolt.

A délelőtti program ezt követően egy kerekasztal-beszélgetéssel folytatódott, melyben a szakértők Tibenszky Móni Lisa, a Shortcut Communications ügyfélkapcsolati igazgatója vezetésével a média, oktatás, fogyasztás és gyártás 21. századi összefonódásáról osztották meg egymással és a hallgatósággal tapasztalataikat és javaslataikat.

A kommunikációs pályával kapcsolatban mondta el véleményét Kőszegi András, a Gazdasági Rádió műsorvezetője és brandtrend.hu cégtulajdonosa, aki szerint a gondot az jelenti, hogy a fiatalok már a hároméves képzés elvégzése után kommunikációs igazgatóként szeretnének elhelyezkedni. Elmondta: néhány intézmény a hallgatókért folytatott küzdelemben szofisztikáltan kommunikálja magát, egyesek azonban eredménytelen, hatás nélküli tevékenységet folytatnak.

A munkatársak felvétele kapcsán Veszelovszki Zsolt megerősítette: bizonyos intézményekben végzett hallgatók mínusz pontokkal indulnak a felvételi során.

"A Kreatív magazin létrehozásakor nekünk kellett egy oktatást érintő cikk során felkeresni az egyetemeket, főiskolákat, hogy válaszoljanak a kérdésekre, ma már azonban az intézmények keresik fel a lapot azért, hogy saját magukat kommunikálhatják a felületen keresztül" - mondta el Roman Balázs, a Kreatív online főszerkesztője az intézménye közötti versenyről.

Dr. Varga Mihály, a Pr Herald főszerkesztője a magyar fiatalok alacsony érdekérvényesítő képességéről számolt be, miközben pozitív példaként a francia diákokat említette, akik iskolafoglalásokkal adnak hangot saját véleményüknek.

A intézmények jó hírnevének megteremtésére a legalkalmasabb eszközként a hallgatói elégedettséget említette Dér Csaba Dezső, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola marketing igazgatója, ugyanis "a személyes eladás ösztönzi leginkább a jelentkezőket".

Dr. Szabó István, a SZIE dékánja a fiatalok nehéz elérhetőségéről számolt be, a választás során ugyanis egészen extrém kitételek is szerepet játszanak. Farkasné Inkret Judit, a SZIE Gazdaság- és Társadalomtudományi Karának PR ügyvivő-szakértője a végzett hallgatók elérését és a saját honlap fejlesztését jelöli ki eszközként a hallgatókért folytatott küzdelemben, míg Sáfrány Zsuzsanna a fiatalok megszólítása területén azok átstrukturálódó kommunikációs eszközt.

A beszélgetést követően az érdeklődők megismerhették, a most alakult Szent István Stúdiót, annak vezetője, Pekár István tolmácsolásában. A Duna Televízió korábbi elnöke, a Szent István Egyetem stúdió vezetője elmondta nem új keletű, sőt már régóta meglévő kapcsolatokat ápol az egyetem az MTV-vel, és a Duna Televízióval. Az intézmény ráadásul kommunikáció és médiatudományi képzést is működtet, így evidens volt a Szent István Stúdió létrejötte. A Duna TV-ben úgy döntöttek, a Gazdakört külső gyártásba helyezik, így a televízió részt vesz a médiaképzésben, a hallgatók pedig a műsor készítésében. Az új szín a médiapalettán új szemléletet kíván megvalósítani az agrárium, vidék, természeti környezet komplex egységben kezelésével. A stúdió a GTK keretein belül működik, de az egész egyetem javára - hangsúlyozta. Pekár. Az első adás április 6-án lesz. Pekár István szerint, aki itt tölti a gyakorlatát, könnyedén elirányíthat majd a későbbiekben egy kisvárosi stúdiót.

(www.edupress.hu)

*

   
    

 

A konferencia alkalmából (Cím)lapok az egyetem történetéből címmel kiállítás látható a Szent István Egyetem havilapjának címoldalaiból a gödöllői kollégium C-halljában.

 Balázs Gusztáv felvételei

 

SZIE Híradó - videotudósítás az eseményről