A Szent István Egyetem Külkapcsolati Irodájának munkatársai 2015. január 14-én vették át Dr. Palkovics László felsőoktatásért felelős államtitkártól és Dr. Nemeslaki Andrástól, a Tempus Közalapítvány kuratóriumának elnökétől a Felsőoktatás nemzetközi fejlesztéséért díjat felsőoktatási nemzetközi marketing kategóriában.
A Tempus Közalapítvány által rendezett A magyar felsőoktatás nemzetköziesítése című szakmai konferencia során adták át idén először a Felsőoktatás nemzetközi fejlesztéséért díjat három kategóriában: nemzetközi felsőoktatási marketing, nemzetközi honlapfejlesztés, valamint interkulturális érzékenyítés.
Tordai Péter, a Tempus Közalapítvány igazgatója emlékeztetett rá, hogy a Campus Hungary program jelentős forrásokat biztosított a felsőoktatás nemzetköziesítésének fejlesztésére. Dr. Palkovics László felsőoktatásért felelős államtitkár ünnepi beszédében kiemelte, hogy a magyar felsőoktatás nemzetköziesítése csak közös erőfeszítéssel lehet eredményes, amelyhez a felsőoktatási intézmények munkatársai akár kicsinek tűnő, de valójában nagy jelentőségű lépések megtételével is hozzájárulhatnak.
A Tempus Közalapítvány a felsőoktatási intézmények Campus Hungary projekt keretében megvalósult képzéseken résztvevő munkatársainak pályázatait díjazta, amelyekben bemutatták, hogyan hasznosították a megszerzett ismereteket, javaslatokat intézményük nemzetközi versenyképességének javításához.
A felsőoktatási nemzetközi marketing kategória megosztott első díját a Külkapcsolati Iroda munkatársai, Dr. Tarr Zsuzsanna, Kánai Csilla, valamint Dedon-Mezei Dorottya nyerték pályázatukkal, amelyben az egyetemen hagyományosan kétévenként megrendezett nemzetközi hét, illetve egy san diegói oktatási vásár tapasztalatait és eredményeit ismertették.
Dr. Tarr Zsuzsanna és Kánai Csilla a díjátadást követő előadásukban elmondták, hogy a nyertes pályázatban bemutatott nemzetközi hét fókusztémájaként a nemzetközi felsőoktatási marketinget választották, és a Tempus Közalapítvány képzésén elsajátított ismereteket egy háromórás angol nyelvű interaktív műhelymunka keretében dolgozták fel 11 ország 16 partnerintézményének 33 képviselőjének részvétele mellett. Továbbá a San Diegóban 2014 májusában megrendezésre került NAFSA felsőoktatási vásáron a képzésen elsajátított technikákkal sikeresen kerestek partnereket az egyetem számára az eddig alulreprezentált észak- és dél-amerikai országokból, valamint Japánból. Ennek eredményeképpen nyolc egyetemmel (három brazil, két mexikói, egy argentin és két japán) írt alá a Szent István Egyetem együttműködési szándéknyilatkozatot.