„A Rövid távú Rektori Program egyben nagyon fontos intézkedés-sorozat is, amely átfogja az egyetemi élet minden – anyagi, személyi, szervezeti stb. – területét. Konkrét, határidős teendőket jelöl ki és ír elő a minőség, átláthatóság, karcsúság és naprakészség – a korábbi interjúmban már kifejtett normák – meggyökereztetése, meghonosítása, és elsősorban a SZIE piaci helyzetének javítása érdekében. Ebben a vetületben a stratégiai tervezés feltétele és megalapozója az RRP, amelynek megelőző átvilágítási dokumentációja mintegy 1000 oldal – hamarosan nyilvánosságra hozzuk az összefoglalóját. Az RRP feladatain jelenleg több munkacsoport dolgozik párhuzamosan, a szenátus elé kerülő összehangolt javaslatuk pedig ajánlásként fogalmazza majd meg az egyetemfejlesztés stratégiai irányát, küldetés-nyilatkozatát, vagyis amilyennek önmagunkat elképzeljük. A XXI. század követelményei szerint kell versenyképesen, rugalmasan, ugyanakkor gazdasági szempontból is racionálisan, takarékosan működnünk.” (Részlet a dr. Solti László rektorral készült interjúból)
„Egy szervezetet úgy lehet összetartani, ha a vezetők magukkal és másokkal szemben is következetesen érvényesítik a működéssel kapcsolatban meghatározott elveket. Nem ismerek olyan vállalatot, intézményt és országot, amely sikereinek hátterében nem ez áll. Ellenben sok olyan esetet ismerek, amelynek szereplői nagy kapacitásokkal és forrásokkal rendelkeztek, de a megfelelő szervezet hiányában, az alacsony szervezettség és a nem hatékony munkavégzés következtében képtelenek voltak normálisan működni, és képletesen szólva, hiánycikké vált a sivatagban a homok. Ugyanakkor léteznek olyan országok, intézmények és vállalatok, amelyek szervezett munkájukkal ellensúlyozzák forráshiányukat.” (Részlet a dr. Csányi Sándor dékánnal készült interjúból)
„Második ciklusom alapkérdésének tekintem, hogy segítsem a docenseket az egyetemi tanári cím megszerzésében a MAB doktori tanácsa által nemrég kiadott egyetemi tanári kritériumrendszer alapján. Rövid időn belül megkérjük a docenseket, hogy egy megadott módszertan szerint készítsenek önértékelést, elemezzék erősségeiket és gyengeségeiket, majd állítsanak össze egy karriertervet. Ezután igyekszünk minden támogatást megadni nekik a következő pár év során a sikeres professzori pályázathoz. Többek között felajánljuk számukra egy egyhónapos intenzív angol üzleti nyelvtanfolyam elvégzését is.” (Részlet a dr. Villányi László dékánnal készült interjúból)
„Iskolánkban meteorológiai állomás működik. Minden reggel a soron következő osztály tanulói leolvassák az adatokat, táblázatban rögzítik, majd e-mailben elküldik a helyi rádióba. Fontos, hogy az iskola környezetvédelmi tevékenysége ismert és elismert legyen a helyi, illetve tágabb közösségben. Ezért szoros kapcsolatot tartunk a helyi médiával, és gondoskodunk az érdemi események, eredmények megismertetéséről.” (Részlet Pomázi Imréné, a jászberényi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium igazgatója cikkéből)
„ A „hiszek” az egész személyiség energia-készletét képes mozgósítani autoszuggesztív módon. Így, akiben él a hit, az kitartó abban, hogy önmagát állandóan befolyásolva, buzdítva, erőit fokozva, képességeit fejlesztve mindent megtesz sikerei elérése érdekében. De ne tegyük ezt soha fanatikus módon, sértve embertársunk önbecsülését, egyéniségének sajátosságait, mint egykor tették és teszik ezt eltévelyedett vezérek tegnap és ma egyaránt a tömegek félrevezetése által!” (Részlet dr. Lencsés György ny. egyetemi adjunktusnak a gödöllői kollégiumban elhangzott előadásából)
„Nagyon örülök, hogy tősgyökeres budapesti aszfaltbetyár voltam ellenére a Tudományos Diákköri Konferencián (TDK) a mezőgazdasággal kapcsolatos tudományokban fel tudtam venni a versenyt a nálam nagyobb gyakorlati ismeretekkel rendelkező vidéki diáktársaimmal szemben. Sőt, mi több, második lettem a szekcióban és egy különdíj megnyerésével eljuthatok az OTDK-ra. (Részlet Kruppa Bertalan egyetemi hallgató írásából)
„Kósa András könyvei felkeltették más szakterületek érdeklődését is. Ennek nagy jelentőségű és szinte példátlan elismerést kifejező megnyilvánulása az, hogy (a sok műszaki könyv megjelenését anyagilag is támogató) Korszerű Mérnökért Alapítvány Kósa Andrást, egy matematikust kért fel egy kézikönyv megírására „Vezérfonal a műszaki felsőoktatás tankönyvírói számára” címmel. Könnyű elképzelni, hogy milyen nehéz és kényes feladat ez. Biztos vagyok abban, hogy Kósa professzor ennek is kellő szakértelemmel – és tapintattal – fog eleget tenni.” (Részlet dr. Varga Zoltán egyetemi tanár cikkéből)