A technológiai fejlődés hatása a farmgazdaságra és a mezőgazdasági üzletágra címmel rendezték meg május 3-án Gödöllőn, az egyetem Tudástranszfer Központjában a 17. CLAAS Szimpóziumot, aminek résztvevői – köztük mesterszakos hallgatók – betekintést nyertek a világ egyik vezető mezőgazdasági gépgyártó vállalatának életébe, évi 200 millió eurót felhasználó, 1200 mérnököt foglalkoztató kutatási és fejlesztési tevékenységébe.
Dr. Kátai László, a Gépészmérnöki Kar dékánja köszöntőjében megemlékezett arról, hogy a CLAAS és a kar közötti kapcsolatok immár két emberöltőre tekintenek vissza.
Jan-Hendrik Mohr, a CLAAS Csoport igazgatóságának tagja előadásában kifejtette, hogy az együttműködés nem csupán üzleti területre terjedt ki, hanem személyes barátságok kialakulását is lehetővé tette.
Dr. Joachim Stiegemann, a CLAAS E-Systems termékmenedzsment vezetője a precíziós gazdálkodás keretrendszerének elemeit ismertette, majd Betakarító gépek automatizálása és támogatása címmel Michael Kohlem, a CLAAS Kutatás-Fejlesztési Osztály Önjáró Betakarítógépek Divízió ügyvezető igazgatója, Ipar 4.0 - előttünk álló kihívások - gyártási folyamat és új gyártástechnológiák címmel pedig Andreas Szakácsi, a CLAAS Hungária Kft. ügyvezető igazgatója tartott előadást.
Christian Ludwig a CLAAS Értékesítés magyarországi országfelelőse a magyarországi precíziós mezőgazdaság gyakorlatát mutatta be. Az új tehetségek felkutatásáról Nóvé Mária, a CLAAS Hungária Kft HR vezetője szólt. Az iskolapadtól a CLAAS importőrig címmel Harsányi Zsolt, az AXIÁL Kft. tulajdonosa, ügyvezető igazgatója ismertette, miként vált Gödöllőn végzett gépészmérnökből egy igen sikeres vállalat vezetőjévé, s miként segíti munkáját az ugyancsak a Gépészmérnök Karon végzett számos kollégája.
Az előadásokat követően kérdéseket tettek fel a résztvevők az előadóknak. Jan-Hendrik Mohr a felsőoktatás feladatait firtató kérdésekre válaszolva kiemelte: az egyetemeknek az iparral szorosan együttműködve kell újféle oktatási tartalmakat kidolgozniuk. A lehető legjobb előképzésben szükséges részesíteni a hallgatókat, arra is ügyelve, hogy a végzett mérnökök megőrizzék motivációjukat az egész életen át tartó tanulásra.
Balázs Gusztáv felvételei