Több mint nyolcszázan, túlnyomórészt egyetemi hallgatók regisztráltak a Szent István Egyetem aulájában szerdán megrendezett állásbörzére, amin a múlt évit lényegesen meghaladó számú, 54 kiállító közel 300 álláslehetőségét ismerhették meg a résztvevők. Széles skálán képviseltette magát az autóipar az Auditól a Robert Boschig. A mezőgazdaság legjelentősebb reprezentánsa a Bonafarm Csoport volt. Megjelent az álIásvásáron az IBM, az Invitel, a Samsung is. A standokon alap- és középfokú álláshelyeket is ajánlottak.
Az állások mellett többen hirdettek meg gyakorlati helyeket, továbbá diplomamunka témákat. Az érdeklődőket többféle, így például önéletrajz írási és pályaorientációs grafológiai tanácsadás segítette. Előadáson ismertették, hogy hogyan zajlik a kiválasztás folyamata egy nemzetközi nagyvállalatnál, továbbá mi a toborzás és kiválasztás szerepe a kis- és közepes vállalkozásoknál.
Az Állásbörzét Tóth Tamás oktatási rektorhelyettes nyitotta meg. Elmondta, hogy az egyetem idén kettős jubileumot ünnepel; alapításának 15., az első önálló Magyar Agrártudományi Egyetem létrejöttének 75. évfordulójához érkezett. Kiemelte: a tapasztalatok szerint hétszer nagyobb az esélye annak, hogy valaki álláshoz jusson, ha személyes kapcsolatot tud felvenni az álláskeresés során, ezért is tartják fontosnak a börze rendszeres megrendezését.
Negyedik alkalommal tartották meg közösen az Állásbörzét a Gépészmérnöki Kar immár 9. Kooperatív Szakmai Gyakorlati Börzéjével. Az utóbbit megnyitó Kiss Péter egyetemi tanár elmondta, hogy idén 13 nagyvállalat közel 120 gyakornoki helyet hirdetett meg a hallgatók számára. A felvételt nyerők közel egy éven át szerezhetnek szakmai gyakorlatot ezeknél a cégeknél.
Szabó István, a gépészkar dékánja kiemelte: e program keretében 14. éve van lehetőségűk hallgatókat küldeni magas színvonalon dolgozó vállalkozásokhoz. Jó döntés volt, amikor elkötelezték magukat a gyakorlatorientált műszaki felsőoktatás mellett, hiszen ma már a felsőoktatás politika is ezt ösztönzi.
A kooperatív szakmai gyakorlat összekapcsolja a hallgatót, a vállalatot és az egyetemet. Sokat is áldoznak rá a cégek, ami által növekszik a diploma értéke, a vállalati képzési igényeket pedig közvetlenül beépítik az oktatásba.
fotók: Zöld Út Nyelvvizsgaközpont és Bencze Bernadett